onsdag 3 december 2014

Glad julvimpel.

 På vår altan har det sedan sommaren hängt en flaggvimpel. En flaggvimpel i rosa och blommigt. Inte så juligt så det skriker om det. Men så i veckan, när jag rensade i klädkammaren, hittade jag en gammal gardin. Rödvitrutig. Blir ju nästan inte mer juligt än så.
 Klipp, klipp. Sy, sy. Stryk, stryk och så sy igen. Och vips hade jag en julig vimpel att hänga på vår altan. Så nu är det iallafall juligt inne på vår altan.
Men utanför?! Hoho?
 Skulle lika gärna kunnat vara i april. Spelar inte nån roll hur många granar och grönmossa jag ställer ut. Nu behöver vi faktiskt snö. Jag lovar att jag ska skotta med ett leende. Iallafall de första 10 gångerna.

Och jag fick värsta finaste kärleksförklaringen från Majkis idag.
Kan ju inte bli bättre.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Härligt juliga vimplar! Och man får anta att hon verkligen inte är så förtjust i saffran ;)

Lillbatting sa...

Majkis regerar.

Unknown sa...

Den er så fin. Jeg blev inspireret til at sy en, men fik ikke taget et billede før den var givet væk som adventsgave.