måndag 2 juni 2014

Virkade välkommen till världen-presenter.

 I helgen åkte jag och Majkis med tåget och hälsade på nya lillkusinen. Äntligen. Med oss hade vi lite presenter. Jag hade ju sedan tidigare virkat en mobil till honom att ha ovanför vaggan. Jag knåpade även ihop ett par små gråa Converse-skor.
Och så förstås klassikern barnvagnsmobilen.
Allt är virkat i Tilda-garn och virknål nr 3,5. Barnvagnsfigurerna hittar du mönster på här.
 Jordgubben är dock frihandsvirkad. Nu har Harry något färgglatt att titta på på sina promenader.

Lille Harry hade hunnit bli hela 2 veckor innan vi träffade honom för för första gången. Stora killen. Eller ja, ganska liten var han ju ändå.
 
Och han verkade glad och nöjd mest hela tiden. Åt och sov. Fast moster fotade som en tok.

Och vet ni va? Han luktade väldans gott. Det gjorde han verkligen.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Finvirkat!

Rumpetuss sa...

Men så mysigt med lillkusin!! Å vilka underbara presenter!! Du är duktig du!!!

Unknown sa...

Hej! Jag väntar på mitt första barnbarn som kommer i december och skulle gärna vilja vrka conversen skulle du Kinna dela med dig beskrivningen? Tack på förhand och superfin sida du har! Vh margareta