torsdag 12 juni 2014

Glömda presenter.


 Ja, jag glömde ju visa er två hemmagjorda grejer som nyutploppade systersonen Harry fick. Jag målade ju ett kort till honom. Jag målade helt enkelt av en illustration som jag hittade på Pinterest. La bara till ett flaggspel i bakgrunden. Annars...jättesnott rakt av. Eller vi kan kalla det lånat. Jättelånat rakt av.
Och så gjorde jag ju en tavla i Photoshop.
Ja, ok då. Själva grundidén är väl också ganska snodd. Eller jag menar lånad. Men jag ändrade ju iallafall en bokstav. Det gjorde jag faktiskt.

Och så kanske jag ska berätta att att jag och min sambo har separerat. Iallafall tillfälligt.
Han har nämligen flyttat in i hans egenupprättade VM-hörna inne i vardagsrummet. Nästan klar. Han ska bara flytta vårt brickbord lite närmre så han har något att ställa ölen och jordnötterna på.
Jag gissar att vi ser honom igen om en månad eller så.

9 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Såklart att man ska jättelåna bra idéer. :) Gillar tavlan skarpt!

Anonym sa...

Vad nice grejjerna blev!! Ps!! Jag älskar din blogg!!!

Ebba sa...

Superrolig tavla! :D

Unknown sa...

Jättefina!

Fru Tallund sa...

Alltså jag ÄLSKAR ditt sätt att uttrycka dig, jag myser i hela mej. Och dina idéer är så underbara!

Rumpetuss sa...

Men så fint kort och tavlan - läcker!!!! Jag har samma sambo separation här hemma, det är ju tur att det är på begränsad tid iallafall 😃

Bibbis blandning sa...

Fick nästan hjärtat i halsgropen när du skrev om separationen. Men jag skrattade gott när jag fortsatte läsningen.
Det är likadant här. Jag får gå en trappa upp och titta på tjock-tvn och mannen sitter i sitt sovrum och fotbollar sig å det grövsta.
Hörde om en kille på jobbet som köpt en extra tv och satt in i garaget tillsammans med en liten kyl och en bättre begagnad fåtölj. En mancave helt enkelt. Pojkar/karlar/män/gossar är otroliga när det kommer till fotbollsVM.

Fröken Fräken sa...

Jättelånat är jättebra. Jag brukar citera min handledare på universitetet som brukade säga att man inte kan sträva efter att alltid försöka komma på helt nya idéer som ingen annan tänkt tidigare, för då är det mycket troligt att man inte kommer på något alls.

Tänk att sambon även ordnat med matta under VM-altaret! Man börjar undra lite om det är någon speciell tanke med det? Turligt nog är herr Fräken helt ointresserad av fotboll.

Emilia sa...

Fint kort och rolig tavla!