torsdag 29 november 2012

Virkad gran-girlang.

Girlanger är ju för härliga. Och när jag sprang på dessa juliga mormorsrutegranar var jag ju tvungen att testa att pyssla ihop en girlang av dem. Tildagarn och virknål nr 3,5.
 Hemma hos oss är julen röd. Och vit. Röd och vit-randig. Röd och vit-prickig. Men även pastellig. Så röda och rosa granar fick det bli.
Och igår kom äntligen första snön. Stora fluffiga flingor. Jag och Majkis gick ut och skottade och gjorde årets första snögubbe. En prinsess-snögubbe. Såklart. Och sen gick vi in och drack varm choklad. Jag säger som Majkis sa. Det här är livet.

15 kommentarer:

MammaElva sa...

Oj vilken fin!!

Anonym sa...

Va fin! Kul med mormorsrutegranar.

Melody and M.E sa...

Men så himla fina granar! Men hur ska jag hinna göra sådana till jul?
Melodys matte

MirEll sa...

Hahaha, jag håller på med precis samma granar och hade också en tanke att de skulle bli en girland. =D

Graadskan sa...

Fin!!
Är grymt imponerad och lätt beroende av din blogg överhuvudtaget!
Förstår bara inte hur du hinner virka så mycket som du gör!
Men jag är glad att du gör det, så att vi andra kan få inspiration!! Tack!

Kram Camilla

CreandoPhoto sa...

Jaha, nu var det dags igen då! Jag kan ju inte kika in här utan att jag sitter med virknålen i högsta hugg! :) :)

Kramar

Ida sa...

Hej!

Helt underbart fina granar. Nu har jag tittat igenom hela din blogg och äppelgirlangerna är ju också helt fantstiska och spindelsjalen och... Nu får jag nog också virka lite.

Cias Små Ting sa...

MEN så söta granar. De måste jag testa.

Fröken Fräken sa...

Plötsligt känner jag hur det ur min mun kommer fram ord som man bara brukar använda när man talar med små gulliga ystra hundvalpar.. så söt är alltså girlangen!

leaS sa...

Fantastisk fina granar, sådana MÅSTE jag bara göra. Vart hittar du allt fint. Tur du bloggar & delar med dig så vi andra oxå får det virk fint hemma.

Emilia sa...

Finfint!

Malin på pastill.nu sa...

Wow så fin och söt!! Helt underbar!

Helena, Craft and Creativity sa...

Väldigt väldigt grann girland! Och enhörningen, mamma mia vad fin!

Fröken S sa...

Jisses så söt!

Emma sa...

Åå vilken fin girlang! Får kanske knåpa ihop en jag med:) /Emma