lördag 28 juli 2012

OS-virkning.


Jag är inte så värst förtjust i sport. Men jag störtgillar verkligen OS, konstigt nog. Speciellt sommar-OS. Jag skulle kunna kolla på allt om jag kunde. Och det är ju perfekt virkningstv. Japp, jag såg hela invigningen. Och min starkaste känsla efter är att drottningens ena hund verkligen skulle må väl av att går ner ett gäng kilon. Förstår verkligen att han inte fick följa med på helikoptern. De hade nog knappast kunna lyfta då. Ja ja, fyrverkerierna och showen var ju också minnesvärda. Men såg ni hunden?!
Just nu håller jag på med virkningsprojektet ovan när jag kikar på simning, pingis, friidrott och fotboll. En hög virkade spenatplättar till Majkis lekstuga? Lutande tornet i Pisa? Ett gäng gröna OS-ringar? Näpp. Näpp. Och näpp. Ni får se när det är klart.

Och Majkis tycker fortfarande att prutt är fruktansvärt roligt. Och rumpor är nog ännu mer skoj. Men just nu växlar hon lite mellan att vara i prutt-o-rumpåldern och hoppa in och ur jag-är-en-70-årig-tant-åldern.
-Mamma, kan jag få ett glas saft? Jag tror att det är bra för matsmältningen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Smart unge ;0)
mvh Agneta

Klockarbarn sa...

jodå jag såg också hunden. Vi jämförde hundarna med våra marsvins kroppsfigurer. Det fanns en viss likhet.

MammaElva sa...

Haha, underbart inlägg! Jag gissar att det ska bli en filt eller något spännande av de där plättarna :)
Ha en fin dag!

Petra / Popetotrora sa...

Japp, sport är perfekt för virkningen! Man behöver hänga med precis lagom mycket för att också kunna titta på det man virkar.
Det ser ut som en väldigt fin färg du valt men jag blir nyfiken på att se hela rutorna. :-)

Therese Larsson sa...

Så nyfiken jag blir!! Jag håller på med en bolero som jag såg att Majkis hade, ska snart montera ihop och virka en udd. Hur virkade du udden? Har just packat ner lite projekt till semestern!! Ha det så bra. Tack för all inspiration!! Kram

jejja79 sa...

väntar med spänning!

CreandoPhoto sa...

Spännande hög med virkning. Ser fram emot att få veta mer. Och vilken klok lite tös då. Det gäller att ha argumenten klara för sig :)
Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Nä jag tror att det kommer att bli en helt ljuvlig filt med runda "mormorsrutor"
Alltså, du är så sjuuuukt snabb!? Jag vill också virka så där superduperfort! Började på en ny spindelsjal igår (besatt, oh yeah!) men jag tror det kommer ta 7 långa år. Virkar i ett ganska tunnt garn med 75% ull och den är så mkt mindre än den tidigare sjalen var när jag kommit lika långt, puh! Fast väldigt bra tidsfördriv, så enkelt att bara ta upp när som helst, man behöver inte tänka så mkt.

Karin sa...

Hej! Det är fler är jag som virkar till OS förstår jag, håller verkligen med dig om den "lilla" kungliga hunden. Ska bli kul att se vad det ska bli och vilken ruta du virkar, jag provvirkar alla nya rutor jag hittar, så jag återkommer snart igen. Karin

Nenne sa...

Ska bli jättekul o se vad du ska hitta på med OS-virket!

Tycker också att sporthappenings på TV är perfekt att virka till. Speciellt hockeyn. Formel 1 funkar också!!

Ha en bra dag!

Annika GW sa...

Spännande virkning! Kan inte gissa faktiskt!Ska börja titta på OS nu efter en semestervecka i Grekland! Har missat en del men det får man ta igen nu! och lite handarbete också på det! / Annika