lördag 8 januari 2011

Katt och operation.



Jag har virkat en liten katt. Eller ja, enligt mönstret i boken skulle det visst bli en hund. Men allteftersom jag monterade ihop delarna såg det mer och mer ut som en katt. Så nosen fick bli rosa. Och öronen fick en annan form. Och en egen design på ögonen. Och en liten butter katt blidde det.

Och något säger mig att den något sura katten nog får det ganska bra.



En av grejorna jag störtgillar med virkning är att materialet till denna katten sammanlagt kostade ca 7 kr. Cool.


Och så var det dags igen. Dags för röntgen, träffa narkosdoktor, träffa ryggdoktorn och träffa sjuksköterska på barnkirurgen. Inskrivningssamtal.
Måndag 17/1 är det dags. Dags att försöka sätta nål i hans redan ärrade små kärl. Dags att lämna en liten Kung på operation. Dags för oro. Dags att förlänga hans stag i ryggen som rättar upp hans sneda rygg.



7 år gammal och snart 18 operationer. Men glad ändå.

Och om det är nån som som undrar är min förkylning bättre. Jag sov 4,5 timma inatt, gick väldigt lite självvalt upp 04.45 och tittade på Skönheten och Odjuret.
Det gjorde nog susen.

13 kommentarer:

marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

Du är så otroligt duktig. Hoppas så innerligt att operationen ska gå bra.Tänker på er! Massa kramar!

Millas hem sa...

En bamsekram skickas till Kungen!

Fröken Fräken sa...

Nähä, du ville inte gå upp 04.45 och kolla på Skönheten och Odjuret?!?! Määärkligt... :-D Här ville jag inte gå upp och ge en tjatig hund frukost 04 igår, men det var jag tvungen till ändå.. tack och lov fick jag ju gå och lägga mig igen efteråt..
Störtskön hun..katt, och det ser man ju att den har kommit till ett bra hem!
Alla tummar hålles för Kungen!

skapa och inreda sa...

Vad duktig du är :)
Gillar den söta katten.
Sänder massor av lyckatill kramar.
Annika

Anonym sa...

Tänker på er,vet hur den där j..la väntan är.Ni är tappra och så klart grejar det sig denna gången också.
Tusen hårda kramar Jenny-Ann

Skalmans mamma sa...

Kram till fina Kungen! Man kunde önska att våra barn slapp de där operationerna, har de inte nog ändå, liksom.
Hoppas att ni har en skön helg.
KRAM M

kvinnan med koftan sa...

Det är tufft att vara Kungen...: (
Och tufft att vara kungamoder.....förstår att det är mycket oro... men håller tummarna att allt går bäst.

majtjho sa...

Men så gullig katt. Och så fin tröja dottern har! Lider med dig, det är jobbigt det där med operationer. Stackars lilla kung. Håller tummarna för hela kungafamiljen.

Karin sa...

Då det inte mycket finns att säga, mer än att ni är fantastiska...föräldrar, lillasyster som Kungen själv...önskar all lycka till er alla/kram karin

Johanna sa...

Heja Kungen! Hoppas operationen gör att du mår lite bättre coh att du kan rocka ännu mer än du redan gör! Och hoppas doktorerna är snäll med dig och tar det försiktgit, ska hålla mina tummar för dig.

Och katten är ju bara underbart söt! Förstår att den mår bra i Majkis famn.

Karin sa...

en liten undran om du orkar och har tid att svara, förstår att det är mycket nu!

Johanna ville ju ha torgvantar i samma som mössan...vet du möjligtvis vilka färger det är och/eller vad garnet heter?!

http://botchows.blogspot.com/2010/01/min-hatt-den-haringa-kanter.html

Har varit i affärerna här och letat liknande, men inte hittat!Kramar till dig

kungen o majkis sa...

Karin: Ska kolla i min garnaffär om jag hittar det igen :-)!

Karin sa...

åh, ingen brådska...men vore toppen. frågade i garnaffären här, och de kunde inte lista ut vad det var för garn.