torsdag 25 november 2010

Äntligen har vi pipat i sovrummet!



Vår ljuvliga tapet från Pip Collection har äntligen fått komma upp på väggen. Jag slipade, min snälla far spacklade, jag slipade, min snälle far spacklade, jag slipade, jag målade, jag spacklade lite till, målade en gång till och min snälle far tapetserade. Förut var tapeten tråk-blå. Med tråk-blå bård.
Nu är det vitt på tre väggar och den väldans härliga Pip-tapeten på en vägg. Jag säger inte att det är en fondvägg. För det är ute har jag hört.



Nu ska bara listerna upp imorgon så kan vi börja flytta tillbaka alla sovrumssakerna som för tillfället ockuperar hela vardagsrummet.

Och Majkis söta bästa kompis fyllde ju tre år förra veckan. Hon fick tre virkelivirkade Kungen & Majkis-bakelser i sitt paket.



Igår trotsade jag iallafall vårt knökfulla vardagsrum. Jag knölade mig längst in till de stora fönsterna. Jag hade ett mål. Kunde inte hålla mig längre.
Nu sjutton åkte ljusstakarna upp.

6 kommentarer:

Toffs sa...

Det är lite Körsbärsdalen över tapeten, fin är den också!

kvinnan med koftan sa...

hur får du all ork att hålla på.. och det blir så fint hela tiden???
Du borde orna studiebesök till dig så man kan komma och bli smittad.. :)

Engelska Villan sa...

Åååååå, I lööööööv PIP!!! Så himlans underbar tapet!!! Superfint!
Och bakelserna e helt ljuvliga!
Kram Anna
O förresten, du gjorde helt rätt, klart stakarna ska upp nu när ni pipat i sovrummet... ;)

Fröken Fräken sa...

Vilken sommarkänsla det var över den tapeten! Underbar! Och är det möjligt att ni har min favoritsänggavel från Ikea???

Photo by Maria sa...

Vilken underbar tapet, klart det inte är en fondvägg ;-)

Så söta bakelser, och de är hälsosamma med :-)

Kram Mia

Lit de Parade sa...

Fantastisk tapet och helt underbara bakelser!!!

M @ Lit de Parade