söndag 26 september 2010

Mössa till en liten prinsessa.



Idag ska vi träffa barnens nya lilla kusin för allra första gången. Mysigt. Vi har köpt fina små kläder och jag har virkat en liten, liten prinsesstårtemössa.



Annars är det bra här hemma. Förutom att Kungen vaknar vid 03.42 på mornarna, vägrar att somna om och sjunger Happy Birthday to you. Och förutom att jag knäckte till ryggen igår när jag skulle lyfta Kungen. Och numer går som en 90-åring. Med ryggskott.
Förutom det är det jätte-jättebra.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Happy birthday to you är ju en fin melodi, men jag förstår om den inte riktigt uppskattas halv fyra på morgonen... inte ens om det faktiskt var ens födelsedag. Hoppas han hittar rätt rytm att sjunga snart, att ni kanske kan få lite förmiddagsunderhållning istället :)

Och vansinnigt söt liten mössa, tror nog hon kommer se ut som en liten söt bakelse i den :)

Krya på ryggen! Du får skaffa en sån där söt liten rollator som du kan pimpa med hemvirkade saker ;)

Kram!

kvinnan med koftan sa...

Oj vilken mössa!!!
Är IMPAD som vanligt.
Jag har gjort mina små försök...Hmmm....blev hårt...har nog inte hittat rätt garn...eller så är det något annat som felar : )
Hoppas ryggen är bättre!

Vilmer och hans familj sa...

Kungen och liten kompis verkar ha en tyst överenskommelse om att det är showtime vid just den tiden. För just då är här en liten kille som spelar speldosa för allt vad tygen håller. kompaa till kungen kanske... De kanske kan ta ett snack och bestämma en humanare tid bara...
Kramar