onsdag 2 juni 2010

Sol, sol, vi har väntat.


Vilket underbart väder vi har haft! Är det verkligen sommar nu? Är det verkligen sant?!
Åh, vad jag ska njuta av solen, och åh, vad jag inte ska frysa, och åh, vad vi ska grilla.

Vi var och åt hos mina föräldrar förra helgen. Vi fick grillad kyckling och grekisk sallad. Ljuvligt gott. Majkis, som fick en halv grillad kyckling uppslängd på sin tallrik utbrast överlyckligt:

-Julskinka!!
-Nej, inte julskinka, det här är ju kyckling, Majkis.
Majkis blev tyst en liten stund och såg fundersam ut. Plötsligt utbrast hon lika glatt:

-Kycklingskinka!!




Jajamen. Tror minsann den lilla kommer bli lika jultokig som sin mor.
Fast för tillfället är jag ju inte ett dugg jultokig. Just nu är jag bara en sommar och sol-tok. Som idag har suttit lite för länge på en uteservering. Och är illröd på framsidan. Och fortfarande lika typ lätt mintgrön på baksidan.

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härligt med solen och lite brunbränna :-)

Kycklingskinka kanske man skulle ha till jul ;-)

Kram Mia

miOmolly sa...

Ja, julskinka...kycklingskinka...same same=) Hon är skojsig hon lilla Majkisen=) Som min Mollan när vi var på bio, -mamma snart börjar det, jag säger till dig när du måste vara tyst! hm undrar vem som pratade mest=) Roliga är dom iaf de små kottarna. Kram o trevlig solhelg

kvinnan med koftan sa...

jag fattar inte heller att det är sant...men jag njuter som det vore sista dagen i mitt liv : )

Johanna sa...

Skicka lite värme till norrland är du snäll :)!