måndag 3 maj 2010

Vår egen badboy...

är inte Kungen som man skulle kunna tro. Nej, det är bara Majkis idoldyrkan till Eric Saade som har tagit sig till yttterligare höjder. Numer måste hon ha på sig Kungens skinnjacka när hon tittar på Manboy. Ja, eller Badboy dårå... som Majkis säger.

-Titta på Badboy på Youtube, mamma. Ha Badboy-jackan på osså.



Jag hade pysslat ihop en barnvagnsmobil till lilla systerdotterdottern tidigare, men jag kunde ju inte visa den här innan jag hade gett bort den. Man ville ju inte liksom riskera att hon kunde se den innan paketet öppnades. Barn och ungdomar börjar ju så tidigt med det dära internätet nu för tiden.



Kul att många gillade de små virkade Conversen! Mottagaren verkade gilla dem också, lite svårt att avgöra dock då hon sov när hon provade dem.
Har fått lite virkförfrågningar. Tyvärr känner jag att jag inte kan ta några beställningar då handen inte funkar som den ska och jag för tillfället bara blir stressad när jag har beställningar. Jag känner att jag då hellre tar det lite lugnt och virkar det jag själv vill ett tag och i mitt eget tempo... så det kan kännas så där roligt igen.

Under tiden kan jag varmt rekommendera er att börja virkivirka, det är lätt! Jag köpte min första virknål för två år sedan, i en secondhandbutik, kostade 1 kr.
Mycket dyrt nöje. Men det är det värt.

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Klart hon skall ha skinnpaj på sig när hon kollar idolen ;-)

Vad söta virkade figurer..
Har du ngt bra tips på någon bok eller så som beskriver hur man virkar?? Jag kan bara virka ett snöre och det kommer man ju inte långt på, eller jo långt kan det ju bli men inte så snyggt ;-)

Kram Mia

Skalmans mamma sa...

Hon är söt i badboy-jackan =)!

Är man dotter till en textillärare så har man massor med virknålar (och stickor) och dessutom ett helt etui att ha dem i.... men inte virkar el stickar jag för det. Har minne av en sned grytlapp jag virkade i skolan och därför tror jag inte att jag kan...
Får nog gå kurs hos dig ;-)

Sandra sa...

Hon är rolig hon!:-D Och helt underbara figurer du virkat!Hoppas din hand blir bättre snart! kram

kvinnan med koftan sa...

ajajajaj....hoppas det är en fas :)
Så hon inte kommer hem med en riktig BADboy om några år...

Evelina sa...

Vilken söt liten bad boy!

Konstigt att den där Eric Saade verkar ha nästlat sig in hos alla småflickor (läs 2-8 år). Här hemma har vi en Nelle som numera kan sjunga hela refrängen (= hela låten, det är ju bara repetition) på svengelska.
Extra högt idag när hon satt bak på min cykel i ca.1 timme. Inbyggd radio, det är inte illa ;)