söndag 30 maj 2010

Mors dag.



I dag är det alla mammors dag. Stort hurra för er!
Jag fick en bra kameraväska till min nya fina kamera av barnen. Tack så mycket för den!
Min egna lilla mamma fick en virkelivirkad sjal av mig.



I hennes favvo-färg. Grön.



Ett riktigt kanonväder har vi haft idag. Tänk, det känns nästan som sommar. Och igår gjorde vi vår allra första rabarber-paj, med egenodlade rabarber.
Den smakade gott, men lite så som rabarberpaj kan smaka, ja, ni vet.
Majkis tyckte ungefär så här:



Nu är det bara 1½ timma kvar innan jag drar en vinnare av bakelserna jag lottar ut lite längre ner. Är du sugen på att vinna, så skriv en kommentar innan kl 22.00 ikväll. Vinnaren presenteras i ett inlägg nån gång under morgondagen.

6 kommentarer:

Lina sa...

Den där sjalen är hemskt bra!!
För o inte tala om lättvirkad då mönstret (spindlarna) sätter sig direkt i huvudet.
Gav en vit sån till min mammis för nått år sen. :)
Diggar verkligen din blogg.

Kram.

Anonym sa...

En sånn bakelse vore kul att servera OCH behålla kvar :-D
/M

Photo by Maria sa...

Det ser ut som Majkis tyckte det var lite surt.. Men gott är det med rabarberpaj :-)

Så snygg sjal du gjort till din mamma..

Kram Mia

Sandra sa...

Vilken snygg sjal!!
Är du nöjd med din kamera?
Kram

IA Nyckelpiga sa...

Sjalen är underbar!
Grattis till kameran. Jag skaffade en nästan likadan. Det är hur kul som helst med en ny kamera. Nu ska jag bara lära mej att fota ;)
Hárligt att läsa vad du skriver och framför allt HUR du skriver. Sá levande och med sá mycket humor . Jag fár ibland tárar i ögonen av skratt!

miOmolly sa...

Så fiiin sjal du pysslat ihop till mamsen på morsdag=)
Jag gjorde oxå en rabarberpaj häromdagen och hade sällis av Mio i köket, han såg nyfiket på alla rabarberstjälkar som låg på bänken att jag till slut gav honom en att tugga på...kan säga att den minen var rätt skojsig, typ som Majkis=) Surt sa räven! Kram på di